Bereikbaar op: 024-6758758 (ook whatsapp)
Bereikbaar op: 024-6758758 (ook whatsapp)
Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden – Decorama Glas & Graveerservice Malden
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Decorama: de eenmanszaak Decorama Glas & Graveerservice Malden, gevestigd te Malden, Nederland.
-
Klant: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Decorama.
-
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
-
Zakelijke klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
-
Overeenkomst: elke afspraak tussen Decorama en klant tot het leveren van producten en/of diensten.
-
Producten op maat: producten die volgens specificaties van de klant zijn vervaardigd, niet geprefabriceerd zijn en zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de klant.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van Decorama.
-
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
-
Alle aanbiedingen en offertes van Decorama zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
-
Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Decorama de bestelling schriftelijk bevestigt of met de uitvoering ervan begint.
Artikel 4 – Prijzen
-
Voor consumenten zijn alle prijzen inclusief btw.
-
Voor zakelijke klanten zijn alle prijzen exclusief btw, tenzij anders vermeld.
-
Eventuele verzend-, administratie- of andere bijkomende kosten worden apart vermeld.
Artikel 5 – Betaling
-
Decorama behoudt zich het recht voor om volledige vooruitbetaling te verlangen.
-
Indien geen vooruitbetaling wordt gevraagd, gelden de volgende betalingstermijnen:
-
Voor consumenten: binnen 8 dagen na factuurdatum.
-
Voor zakelijke klanten: binnen 14 dagen na factuurdatum.
-
-
Bij niet-tijdige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en is Decorama gerechtigd om:
-
Bij de eerste herinnering € 2,50 aan herinneringskosten in rekening te brengen.
-
Bij de tweede herinnering € 5,00 aan herinneringskosten in rekening te brengen.
-
Daarna incassokosten en eventuele gerechtelijke kosten in rekening te brengen, waarbij een derde partij kan worden ingeschakeld. Alle bijkomende kosten worden op de klant verhaald.
-
Artikel 6 – Levering en risico-overgang
-
De leveringstermijnen zijn indicatief en overschrijding ervan geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding.
-
Het risico van verlies of beschadiging van producten gaat over op de klant op het moment van levering.
Artikel 7 – Herroepingsrecht (Retourrecht)
-
Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.
-
Uitzonderingen op het herroepingsrecht zijn:
-
Producten die op maat zijn gemaakt volgens specificaties van de klant.
-
Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
-
Producten die speciaal voor de klant zijn besteld.
-
-
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient de klant binnen de genoemde termijn contact op te nemen met Decorama.
-
Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking te worden geretourneerd.
Artikel 8 – Garantie
-
Decorama biedt een levenslange garantie op de gravering van haar producten, wat inhoudt dat de gravering onder normaal gebruik leesbaar blijft.
-
Deze garantie geldt niet voor:
-
Schade veroorzaakt door onjuist gebruik of nalatigheid van de klant.
-
Normale slijtage of veroudering van het product.
-
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
-
Decorama is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van onjuist gebruik van de geleverde producten.
-
De aansprakelijkheid van Decorama is beperkt tot het bedrag van de aankoopprijs van het betreffende product.
Artikel 10 – Klachten
-
Klachten over geleverde producten of diensten dienen binnen 7 dagen na ontvangst schriftelijk te worden gemeld aan Decorama.
-
Decorama zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren.
Artikel 11 – Overmacht
-
In geval van overmacht is Decorama niet gehouden haar verplichtingen na te komen.
-
Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Decorama onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd.
Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillen
-
Op alle overeenkomsten tussen Decorama en de klant is het Nederlands recht van toepassing.
-
Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in