Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden – Decorama Glas & Graveerservice Malden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Decorama: de eenmanszaak Decorama Glas & Graveerservice Malden, gevestigd te Malden, Nederland.

  2. Klant: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Decorama.

  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

  4. Zakelijke klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

  5. Overeenkomst: elke afspraak tussen Decorama en klant tot het leveren van producten en/of diensten.

  6. Producten op maat: producten die volgens specificaties van de klant zijn vervaardigd, niet geprefabriceerd zijn en zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de klant.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van Decorama.

  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Alle aanbiedingen en offertes van Decorama zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Decorama de bestelling schriftelijk bevestigt of met de uitvoering ervan begint.

Artikel 4 – Prijzen

  1. Voor consumenten zijn alle prijzen inclusief btw.

  2. Voor zakelijke klanten zijn alle prijzen exclusief btw, tenzij anders vermeld.

  3. Eventuele verzend-, administratie- of andere bijkomende kosten worden apart vermeld.

Artikel 5 – Betaling

  1. Decorama behoudt zich het recht voor om volledige vooruitbetaling te verlangen.

  2. Indien geen vooruitbetaling wordt gevraagd, gelden de volgende betalingstermijnen:

    • Voor consumenten: binnen 8 dagen na factuurdatum.

    • Voor zakelijke klanten: binnen 14 dagen na factuurdatum.

  3. Bij niet-tijdige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en is Decorama gerechtigd om:

    • Bij de eerste herinnering € 2,50 aan herinneringskosten in rekening te brengen.

    • Bij de tweede herinnering € 5,00 aan herinneringskosten in rekening te brengen.

    • Daarna incassokosten en eventuele gerechtelijke kosten in rekening te brengen, waarbij een derde partij kan worden ingeschakeld. Alle bijkomende kosten worden op de klant verhaald.

Artikel 6 – Levering en risico-overgang

  1. De leveringstermijnen zijn indicatief en overschrijding ervan geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding.

  2. Het risico van verlies of beschadiging van producten gaat over op de klant op het moment van levering.

Artikel 7 – Herroepingsrecht (Retourrecht)

  1. Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden.

  2. Uitzonderingen op het herroepingsrecht zijn:

    • Producten die op maat zijn gemaakt volgens specificaties van de klant.

    • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

    • Producten die speciaal voor de klant zijn besteld.

  3. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient de klant binnen de genoemde termijn contact op te nemen met Decorama.

  4. Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking te worden geretourneerd.

Artikel 8 – Garantie

  1. Decorama biedt een levenslange garantie op de gravering van haar producten, wat inhoudt dat de gravering onder normaal gebruik leesbaar blijft.

  2. Deze garantie geldt niet voor:

    • Schade veroorzaakt door onjuist gebruik of nalatigheid van de klant.

    • Normale slijtage of veroudering van het product.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

  1. Decorama is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van onjuist gebruik van de geleverde producten.

  2. De aansprakelijkheid van Decorama is beperkt tot het bedrag van de aankoopprijs van het betreffende product.

Artikel 10 – Klachten

  1. Klachten over geleverde producten of diensten dienen binnen 7 dagen na ontvangst schriftelijk te worden gemeld aan Decorama.

  2. Decorama zal binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht reageren.

Artikel 11 – Overmacht

  1. In geval van overmacht is Decorama niet gehouden haar verplichtingen na te komen.

  2. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Decorama onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten tussen Decorama en de klant is het Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in

Deze website gebruikt cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.